Els grups visitaran la col·lecció Picassiana de la Fundació Palau a través dels ulls de Maya Picasso, la segona filla de l'artista malagueny. Abans de la visita, Maya Picasso es dirigeix al grup a través d'una carta, una fotografia i, pels més petits, una cançó per tal que cada escola pugui fer un treball previ de familiarització.
Un cop a l'exposició, els grups trobaran les pintures que el pare de Maya, Pablo Picasso, va fer d'alguns personatges. Els observarem en detall per descobrir què expressen i reflexionarem sobre les emocions pròpies i les alienes. Abans d'anar al taller coneixerem la joguina preferida de la Maya, el teatrí i els sis personatges dissenyats pel seu pare.
Finalment proposem crear més personatges pel teatrí en el taller, tot elaborant titelles que expressin diferents emocions.
artística i cultural, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic
Descripció, observació, reflexió sobre els estats d'ànim i les emocions pròpies i alienes. Anàlisi plàstic de la representació de cada emoció, treball motriu: com canvia el rostre en funció de l'estat d'ànim que tenim. Anàlisi de les pròpies expressions i vincles amb la pròpia experiència.