L'activitat comença amb una visita als patis de l'olivera i del garrofer de la Fundació. Les explicacions se centren en unes poques nocions molt bàsiques de l'arquitectura.
La segona part de l'activitat es desenvolupa al taller. Seguint unes instruccions de muntatge, els participants hauran d'acoblar les peces d'una maqueta a escala de dimensions espectaculars (aprox. 3 x 3 x 1m), dels dos espais que han visitat prèviament. Les peces s'encaixen a la manera d'un trencaclosques en tres dimensions. El muntatge va desvetllant les sorprenents connexions entre la maqueta i l'edifici real.
Un cop muntada la maqueta, es mostren dues fotografies, l’una de costat i l'altra des de dalt, que reprodueixen la planta i l'alçat. A partir d'aquestes imatges farem una representació gràfica de l'edifici.
El taller "A petita escala" permet seguir els passos principals del procés de treball d'un arquitecte, sols que al revés: veient primer l'obra construïda, després la maqueta i finalment el projecte dibuixat. Els participants juguen a ser arquitectes.
comunicativa, lingüística i audiovisual, artística i cultural, matemàtica, aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, coneixement i la interacció amb el món físic, social i ciutadana
La Fundació Joan Miró, inaugurada el 10 de juny de 1975, és obra de l’arquitecte Josep Lluís Sert. El seu singular estil combina el racionalisme amb la mediterraneïtat.
Una marquesina voltada, amb la inscripció CEAC (Centre d’Estudis d’Art Contemporani), acull el visitant. A un costat de l’edifici hi ha una torre octogonal, que evoca certes edificacions gòtiques catalanes. El pati de l’olivera, situat a continuació de l’entrada, és el nucli de l’edifici.
Un element clau és la llum. Sert va modelar-ne la incidència, alternant el vidre i el formigó i disposant en el sostre seqüències de lluernaris amb forma de quart de cilindre.
L’any 1988 l’edifici va ser ampliat. El responsable del projecte va ser l’arquitecte Jaume Freixa, deixeble i col·laborador de Sert, que va optar per mantenir l’estil original.